joi, 24 noiembrie 2011

File de istorie: Băse şi contraspionajul... uuuha!

În 1973, contrainformaţiile militare erau extrem de interesate de muzica ascultată de actualul preşedinte


Aici e hârtia cu ”distracţia”
În data de 30 septembrie 2004, pe când primarul general al Bucureştiului, Traian Băsescu, se pregătea să candideze pentru Cortoceni, a apărut un document care l-a burzuluit un pic. Deşi Băsescu negase permanent că ar fi avut vreo legătură cu serviciile secrete ale lui Ceauşescu, dinspre PSD a alunecta înspre presă o hârtiuţă care îl contrazicea pe edilul de la acea vreme.


Seara, Traian Băsecu a convocat o conferinţă de presă şi a explicat: ”Am primit şi eu acest document cu câteva zile în urmă, sub formă de şantaj, de la o persoană care îmi cerea <să negociez>, altfel hârtia va ajunge în dosarul de la judecătorie. Am refuzat orice înţelegere, dar nu am făcut public documentul pe care l-am primit pentru a nu fi acuzat de scenarită. Acum, informaţia a ajuns le presă pe alte căi decât de la mine şi pot să spun că este o încercare de discreditare puerilă. În 1973, când se zice că am devenit colaborator al Serviciului de Contrainformaţii al Armatei, eram în anul II la Facultatea de Marină. În luna mai a acelui an am avut o ieşire cu şcoala în Mediterană. Pentru a ieşi peste hotare, la vremea respectivă, trebuia să completăm un formular al Serviciului de contraspionaj şi să trecem printr-un interogatoriu al ofiţerului de contrainformaţii. Acesta m-au  întrebat fel de fel de stupizenii, despre felul în care se înţeleg părinţii, ce prieteni am, cu ce se ocupă, ce muzică ascult, ce rude am în străinătate. Asta e tot”.
Muzică? Dar ce muzică!....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu