marți, 8 octombrie 2013

La 12 ani de la atentatele din New York,




TURNURILE GEMENE 
prăbuşite continuă să facă victime

New York, 11 septembrie 2001

Un fenomen straniu are loc în Statele Unite la 12 ani de la atentatele de la World Trade Center din New York: mii de persoane suferă de boli incurabile din cauza prafului inhalat atunci. Românca Lucia Dutchievici a decedat anul acesta, din cauza acelui praf.
Soţii Dutchievici, 2008
Soţii Dutchevici şi fata lor, Silvia, în 2013

Lucia, fostă stewardesă în România, lucra la o firmă din New York, aflată la 300 m de World Trade Center. Mihai, fost judecător în Bucureşti, ajunsese poliţist la NYPD, al cărui sediu se afla la 200 de metri de turnurile gemene. “Practic, am fost martorii evenimentului.  
Mihai Dutchievici
Am auzit de la colegii mei că în interiorul clădirilor prăbuşite existau nişte depozite secrete cu substanţe toxice şi că praful turnurilor gemene conţinea substanţe otrăvitoare, dar atunci nu am dat atenţie acestei informaţii. Am fost mulţumiţi că am scăpat cu bine. Însă după câţiva ani, Lucia s-a îmbolnăvit de atrofie de cerebel, o boală foarte rară, care, de obicei, este de natură genetică - dar nu şi în cazul ei. Am făcut toate investigaţiile şi a rezultat că boala avea origine necunoscută. Atunci mi-am reamintit de problema cu praful şi am aflat că mulţi s-au îmbolnăvit. Eu nu am păţit nimic, deşi am fost mai expus decât ea”, a spus Mihai Dutchievici. Lucia s-a luptat cu boala necruţătoare timp de cinci ani. Din păcate, a decedat în cursul acestui an.


În SUA e scandal pe această temă

Potrivit New York Daily News, 1.140 dintre cei care au răspuns la apelurile de ajutor din acele zile infernale au fost diagnosticaţi, în ultima lună, cu cancer, medicii explicând că toxinele inhalate în timpul operaţiunilor de salvare sunt de vină pentru boală. Până în prezent, 156 de salvatori au fost diagnosticaţi cu cancer de piele nemelanomatos, 117, cu melanom malign, 112, cu limfomul non-Hodgkin şi mulţi alţii cu leucemie sau cancer la plămâni, rinichi, vezică, sâni sau colon. Într-un raport predat în urmă cu trei luni, administraţia americană a respins orice legătură între expunerea la acel praf şi numeroasele cazuri de cancer în rândul pom-pierilor şi poliţiştilor newyorkezi. Autorităţile refuză, prin urmare, să deconteze costul tratamentelor pentru aceste cancere, provocând un sentiment puternic de furie în rândul salvatorilor.

 

 Tragedia a continuat cu o ţeapă imobiliară în Bucureşti


“Aveam un apartament în Bucureşti şi, după anul 2000, am făcut o procură pentru un fin al nostru să îl vândă, dacă poate. Anul acesta, după ce soţia a decedat, am aflat că apartamentul fusese vândut încă din 2010, iar finul meu a cheltuit banii pe ascuns. L-am întrebat cum a putut să facă aşa ceva, şi mi-a răspuns că pot să îi fac dosar penal, că va sta puţin în puşcărie şi va ieşi, dar nu îmi va da nici un ban. Astfel, pentru mine, tragedia din New York a continuat cu o ţeapă în Bucureşti”, a adăugat Mihai Dutchievici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu