Vaporul cu 14.000 de tone de otravă
la bord, părăseşte şantierul Mangalia
Potrivit prefectului judeţului Constanţa, Eugen Bola, citat de Mediafax, nava Flaminia, sub pavilion german, va părăsi Şantierului Naval Daewoo Mangalia pentru a fi decontaminată în altă ţară. La bordul vasului se află cel puţin 14.000 de tone de deşeuri periculoase.
Nava se va întoarce în România pentru reparaţii, după ce va fi golită de deşeuri şi decontaminată. Prefectul a precizat că este vorba despre o decizie economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Astfel, în loc să ducă aceste deşeuri în Gemania cu alte mijloace de transport, a ales să mute nava cu totul.
Eugen Bola a spus că, până în prezent, de pe navă au fost descărcate puţin peste 2.000 de tone de deşeuri, "pentru că s-a acordat o atenţie sporită măsurilor de securitate în muncă şi s-a lucrat într-un ritm mai puţin alert". Este vorba despre deşeu matalic, care rămâne în România pentru valorificare."Nu este absolut nicio problemă, nici cu deşeurile, nici cu şlamul", a mai spus prefectul Bola.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat, în luna mai, în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.
Autorităţile române au dat aviz pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se aflau pe vas, dar nu a avizat gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-a declarat ”import ilegal” şi care vor trebui preluate de statul german.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu